Tuesday, September 21, 2010

Syawal Yang Memilukan..

Salam.

Tahun nih raya jatuh pada hari jumaat..hepi ker aku??ntahlah..sejak dh besar2 nih raya x raya sama jer..bdk2 seronok laa kot..tp aku bersyukur masih dpt raya ngan family aku...tahun nih kakak ngan abg aku masing raya turn umah mak mentua..so, rumah kami kekurangan keriuhan suara bdk2..klu semua ada gegak gempita jdnyer itu baru 5 org..aiyoyo aku mula jd tarzan..klu tanya kat diaorg mak sedara mana paling garang...dah tentulaa jawapannyer mak andak (aku laa tuuu)..yg aku pelik garang aku tetap xtakut tu..dh namamyer bdk2..aku pun masa bdk2 bknlaa baik nooo..2 x 5 jerrr ha3.

Raya ke 5 kitaorg dh blk KL...sambung raya di sini..kat sini ramai sedara-mara..klu kat pahang tuh duk rumah jerlaa aku mengadap sinki...layan org dtg..masak tu jerlaa..nk ngadap tv jgnlaa harap..suara org lg kuat dr tv tu..

Seronok budak2 di malam raya..aku tgh b'tungkus lumus di dapur
Saat2 bermaafan di pagi raya ada menangis huhu..
Posing2 di pagi raya ...
ceria jer..bdk2 nih..
antara tetamu yg hadir sempat di capture..
posing sblm mau jln2 raya..
raya2...
Tahun nih kitaorg dpt beraya satu family bila kakak ngan abang aku blk beraya dr rumah mentua masing2..16/9 kitaorg g raya rumah sedara-mara baru seronok jln2 klu dak mengadap dapur jer ;-), masa nk siap2 nk pi rumah pak cik aku kat taman tun dpt panggilan yg opah cik aku dh meninggal..pg2 esoknyer kitaorg berangkat ke sungai panjang utk menziarah...sempat curi masa pi lawat pak sedara n mak sedara aku kat sana..sebenarnyer kat sana byk puak kedara aku.. mak ngan ayah aku asal org sana..

18/9 dapat berita yg mengejutkan lg..ayah sedara aku meninggal..bila dpt berita xtau nk caya ke tak..sbb baru je jumpa borak2..ermm tulaa janji tuhan bila tiba masanyer kita akan kembali kepadaNYA..sedih sgt rasanyer..nasib baik sempat minta maaf ngan dia..semoga dia berada di dalam golongan org2 yg beriman..

Syawal ini memang memilukan dpt berita2 yg menyedihkan...xmampu rasanyer aku tuk mengahadapinyer.  Aku redha ngan ketentuan Allah..sesungguhnyer dariNYA kita dtg kepadaNYA kita kembali. Al - Fatihah.


No comments: