Sunday, April 11, 2010

MANUSIA...

Salam,

Mcm2 citer perihal manusia nih..ada yg positif n negatif...aku paling elergik klu jumpa manusia yg perasan bgs n hipokrit pdhal dialaa yg paling hampeh..dh 28 thn aku hidup mcm2 ragam pe'el yg aku dh jumpa dan mcm2 jenis org aku dh b'kwn dari yg amat alim sampailaa yg amat sosial..lebih2 lg masa aku kat kolej dulu..family aku sampai risau2 kat aku sbb sekeliling aku semua yg sosial takut aku t'pengaruh tp aku still b'kwn ngan diaorg sbb aku bkn jenis pilih kwn bg aku hanya Allah yg layak menentukan manusia itu jahat atau baik...dalam sekelip mata klu Allah nk tunjuk kdg2 yg jahat akn jd baik dan yg baik akan jd jahat..utk t'pengaruh t'pulang pd diri sendiri n niat insyaallah selagi iman di dada semuanya akn selamat..besar gak dugaan masa tu..family aku taulaa mcm mana situasi hostel aku waktu tu..tp yg kelakarnyer bkn aku t'pengaruh ngan diaorg tp ada gak yg t'pengaruh ngan aku..yg penting aku ikhlas b'kwn ngan diaorg.. biasalaa selagi kita b'gelar manusia xder yg perfect..t'masuklaa aku nih(kurang sabar)..kita xblh b'ubah jd org lain tp kita blh berubah utk jd lbh baik..knp aku tiba2 citer psl nih..adalaaa mana blh bgtau...



Tutup citer psl manusia sbb klu nk citer 3hari 3 mlm xkn hbs bosan plak nanti..msk citer aktiviti aku weekend nih...cam bese aku xlekat kat rumah gi mana lg setia alam laa rumah my sis (syeti)..sabtu jln2 gi kl teman kakak aku cari brg opis dia bak kata org sambil menyelam minum air...aku pun cari brg2 aku huhu tp xbestlaa juz dpt beg, keronsang ngan cover screen phone..kat sogo punyalaa ramai org xsyok tul..xder mood nk survey2 baju kaki dh sakit sbb round jln tar..penat giler.


Ahad aku ngan family pi rumah my uncle kat TTDI..saja nk pi lawat2..my auntie masak nasi ayam, sedap gak tp aku xmkn sgt sbb dh kenyang..aku t'kezut tgk cousin aku dh slim ooo (dulu besar dr aku), siap interview apa yg diamalkn...huhu mana blh jd semua dh slim nih tggl aku sorang jeww..dulu aku slim, knp aku chubby skrg huhu hanya org t'tentu jer tau knp n mengapa...terasa mahu kurus kembali mcm dulu waaaaaaaa blh pakai t-shirt POLO... aku dh plan ngan roomate aku suzila aktiviti b'senam akn b'mula tp bila?????? masing2 bz..:(..xper2 suatu hari akn tiba.







" Dan alangkah baiknya jika mereka redha dengan apa yang Allah dan Rasulnya berikan kepada mereka sambil mereka berkata : ' Cukuplah Allah bagi kami , Ia dan Rasulnya akan berikan pada kami kurnianya ,Sesungguhnya pada Allah kami menuju ". ( Surah At Taubah : Ayat 59 )

No comments: