Sunday, April 18, 2010

Pergi Tak Kembali.....

Salam,

Smlm aku dikejutkan dengan berita pemergian achik spin disebabkan accident..kesian aku tgk anak bini dia dlm melodi tp wife arwah nampak cool sikit..dulu aku suka lagu “gurauan berkasih” arwah duet ngan nana..salah satu lagu masa b’cinta dulu tp skrg dh single n available but reserved for someone(kuang2), aku rasa ramai masih ingat lagu nih sbb top masa dulu.. xkira tua, muda atau sakit, sihat bila sampai masanyer kita dipanggil seminit pun xkn lewat..supaya kita semua sentiasa menyempurnakan amal ibadat kerana hanya itu yg akan dibawa ke sana sebagai bekalan..semoga family arwah tabah menghadapi segalanyer..Al-Fatihah.

Lagu Opick yg b’tajuk ‘Bila Waktu Telah Berakhir’blh dikatakn setiap hari aku akn dgr sbb lagu nih blh mengingatkn ttg mati..bknkh kita digalakkn supaya selalu mengingati mati…yelah kdg2 aku nih lupa diri gak…klu time gelak mengalahkn pontianak huhu, mak aku selalu marah klu aku gelak depan dia suh kawal volume lagi satu aku nih kurang sabar..ermmm bilalah aku nk berubah bab nih teruk btl perangai, dh jadi buluh nih susah sikit nk bentuk..adik-b’adik pompuan aku semua lemah lembut kecuali aku yg agak agresif tp penakut (sampai laaa nih takut nk ambil lesen memandu hahaha) sbb kecik2 kwn2 aku semua lelaki kut…ermm doa2kanlaa aku supaya berubah sebelum t’lambat.

Cuti weekend kali nih aku rasa puas tp mcm cepat jew b’lalu..aku stay kat rumah jew xpi mana2 pun merehatkan diri..aku basuh n iron baju keje tuk seminggu ngan memasak yg simple2 jew lepaslah aku ngan housemate mkn.. akhirnyer aku b’jaya megatasi kemalasan aku(Suzila jgn jelez tau)..syok giler duk rumah dh lama xrasa mcm nih sambil2 tgk movie2 yg dh lama member aku downloadkn..beselaa aku homely type,aku akn kluar klu ada keperluan, tuk released tension skali-skala n teman kan org jer..klu saja2 tu jgn haraplaa…tp this week dh ada org wat plan tuk aku waaaaaa :(.



Sesungguhnya lahirnya manusia diiringi AZAN dan
matinya manusia diiringi SOLAT,
sesungguhnya jarak diantara AZAN dan SOLAT hnyalh IQAMAH..
ini menerangkan bahawa jarak diantara kehidupan dan kematian tidaklah jauh yg kita sangkakan..

No comments: