Sunday, July 18, 2010

Ayat-Ayat Cinta..

Jodoh itu Rahsia Allah..Allah ta’ala sudah berfirman bahawa ketika mana kita berusia 6 bulan di dalam rahim ibu kita sudah ditetapkan kepada kita 3 perkara yakni persoalan ajal maut,rezeki dan akhir sekali jodoh, maka selayaknya persoalan ini kita sandarkan pada Islam yang sentiasa menjadi pemudah dan pedoman hidup mukmin sejati.


Knp time nih aku nk story psl jodoh..ermm bkn psl aku tp psl org lain.


Story 1:

My Sis sampaikn aku berita my fren masa skolah rendah dh nk kawin..aku dh lama xblk kg so cerita2 mcm nih mmg disampaikan org jer...berita dia nk kawin xmengejutkan aku tp org yang dia nk kawin tu btl2 mengejutkan aku..aku ckp biar btl minah nih..terkejut n nk t'gelak pun ada.. mana tidaknyer dia nk kawin ngan member (lelaki) sekolah rendah aku gak..member lelaki aku nih mmg slalu kena buli ngan kitaorg..adalaa cerita disebaliknyer aku rasa xperlu cerita biarlaa aku ngan member2 aku yg tau..siap member aku sorang lagi bgtau klu mona tau mesti dia gelak sakan..hahah btl2 tekaannyer..bkn gelak jer tp campur terkejut..confirm aku akan menghadiri perkahwinan diaorg kira2 mencemar duli wahhh mcm bgs jer..

Story 2:

Orgnyer xbg citer tp nk citer gak sori ea..ni pompuan suka buat keputusan drastik dlm semua perkara..termasuklaa dlm membuat keputusan utk seumur hidup.. apa dia berkahwinlaa apa lagi..tp bg aku klu hati nyer dh bulat membuat keputusan its ok..mana tau itu mmg jodoh dia..aku doakan yang terbaik untuk dia wlupun keputusan nyer memeranjatkan aku..


Summary:

Untuk kedua-duanyer aku doakan yang terbaik tuk korang..semoga Allah sentiasa merahmati u all..kedua2nyer umpama jodoh yg xdirancang, itulaa kuasa tuhan...




Wanita di ciptakan dari tulang rusuk lelaki yang letakknya dekat dengan hati supaya dia di kasihi dan hampir dengan lengan supaya dia di lindungi. Wanita bukan di cipta dari kaki untuk dipijak dan di hina dan wanita juga tidak di cipta dari kepala untuk di sanjung


No comments: