Monday, July 26, 2010

MUHASABAH DIRI...

19 - 25 Julai 2010..

Sepanjang tahun ini terlalu byk dugaan..antara dugaan yg terhebat adalah sepanjang 19 - 25 Julai 2010, aku pun xtau apa nk jadi dan apa yg telah terjadi...mungkin kena muhasabah diri kot..byk dh dosa2 yg dilakukan.andai dugaan itu semua dpt menghapuskan dosa2 ku aku redha...andai ada hati yg telah ku sakiti secara sedar atau tidak..seribu kemaafan aku pohon.

Setiap apa yang berlaku ada buruk dan ada baiknya.  Orang yang beriman sentiasa melihat daripada sudut yang baik daripadanya. Mereka menerima yang buruk dengan sabar, namun didalam hati sentiasa mengharap kebaikan disebaliknya daripada Allah.

Sedihku sakitku ku terima..Ku rela ku pasrah jalanku...Ini suratan aku dicuba...Demi rahmat-Mu ku memohon

Tuhan... Kuatkan aku, Lindungiku dari putus asa..Jika ku harus mati...Pertemukan aku denganMu.

Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri..Jalan berliku tiada bertepi..Ku percaya tidak sia-sia aku diuji..Demi cinta tersembunyi hikmahNya pasti



"Syukurlah..walaupun hidupku begini, namun aku tetap ada Allah yang sentiasa menyayangi diriku dalam apa keadaan jua pun."

No comments: